مزایای استفاده از منقل برای پخت کباب

مقالات

منقل

منقل آتش‌دانی است که با آن آتش منقل را نگهداری می‌کنند. از منقل برای پخت غذا به روش کباب کردن استفاده می‌شود. غذایی را که با منقل پخته می‌شود کباب می‌گویند. مانند شیش کباب، جوجه کباب، کباب چنجه، کباب کوبیده….

همان‌طور که می‌دانید گرمای چوب و زغال برای انسان بسیار دل‌چسب هست و نسبت به گرمای تولیدشده توسط برق، گاز و مواد نفتی بسیار متفاوت است و به لحاظ احساسی موجب نشاط روحی انسان می‌گردد و بعضی انسان‌ها از بوی زغال هنگام سوختن لذت می‌برند و این به سبب نزدیکی شدید آن به طبیعت و مواد معدنی موجود در آن است و از گذشته‌های دور همدم انسان بوده و هست.
زغال از چوبه‌ای خشک‌شده و بلااستفاده باغ‌ها و جنگل‌ها تهیه می‌شود و خاکستر آن نیز برای خاک بسیار مفید است و چون از چرخه طبیعت خارج نمی‌شود لذا ضرر آن برای هوا و طبیعت به‌مراتب کمتر از مواد آلی نفتی است.

چه چیزهایی برای درست کردن یک کباب سریع و عالی نیاز دارید؟

منقل زغالی

مزایا: منقل زغالی حرارت زیادی تولید می‌کند و برای کباب کردن بسیار مناسب است. خیلی از انسان‌ها معتقدند که طعم خوراک کبابی بر روی منقل خیلی بهتر بوده و هزینه کمتری نسبت به کباب‌پز گازی در پی دارد.
معایب: منقل زغالی دود بسیاری از خود متساعد می‌کند و باعث آزار همسایگان می‌شود همچنین تمیز کردن و خنک کردن آن نسبت به کباب‌پز گازی بیشتر زمان می‌برد.
برخی از منقل‌ها قادر به تنظیم حرارت می‌باشند و خوراک را به‌صورت یکنواخت و آهسته می‌پزند.
شما برای پخت‌وپز روزمره به اجاق‌گاز نیاز دارید، اما در آخر هفته یا مناسبت‌ها برای درست کردن یک کباب دنده، مرغ و … کباب‌پزی که بتوان حرارت آن را تنظیم کرد، می‌تواند مفیدتر باشد.

تنور چطور؟ اگر تمایل به درست کردن پیتزا به‌صورت مداوم دارید سعی کنید در حیاط یک تنور اختصاصی برای این کار اختصاص دهید. این تنور حرارت بالایی تولید می‌کند و خوراک ترد و لذیذی به شما ارائه می‌دهد.

,

دیگر پست‌های مرتبط

آیتمی یافت نشد

فهرست